Too little too late

okej, kom hem från det militärlägret idag. Kan juh säga att vi (dom flesta) bara väntade hela lägret på att något skulle hända, men vad hände jo : INGENTING!

Jag var ute på en övning så skulle vi gå och tigga mat,vatten och värme från soldaterna då men typ alla total ignorera oss när vi fråga så vi gick vidare in i huset där vi såg någon slags eld och så tänkte vi ja emn vi sätter oss där tills dom kommer till oss, och samtidigt leker att vi värmer oss. Så vi halv satte oss tills vi såg en tjej med ett rött kors på armen sen gick vi typ fram till henne och började då dra att vi inte har ätit på fyra dagar, vi behöver bara lite vatten för att överleva någon dag till. Så sa hon att hon skulle hämta vatten till oss, samtidigt kommer det två män som säger att vi behöver bli visiterade och måste gå ut utanför området. Efter drygt 1 minut kommer chefen och typ: - ja vi håller på att göra oss i ordning för läggdags så ni får tyverr gå hem, jag hoppas ni klarar er tills imorgon...
Och eftersom vi inte fick agera hotfulla fick vi snällt gå där ifrån till samlingsplatsen. Efter en halv timme kom bilen och plockade upp oss, sen skulle han åka tillbaka där vi var och tiggde och "lämna" något så gick han in så fick vi sitta och vänta på honom i ytterligare en halvtimme, kan fan undra vad han höll på med där inne!

Ja det var allt jag gjorde på lägret och själva övningen tog 5 minuter?!?!? Jag visste att det skulle vara mycket dö tid med jag förväntade mig lite mer faktiskt :/ Nog att man är avis på den gruppen som var ute i 3 timmar och fick agera på riktigt! men vad jag fick höra så ska det komma en sån här övning i vår igen, hoppas på mer då :)

fick för övrigt kolla i en mörkerkikare så man kunde se när det var kolmörkt riktigt bra från några hundra metersavstånd, cooltcoolt. Sen visade de även när de övade hur de skulle göra för att lysa upp med hjälp av några "ljusraketer" eller hur man ska säga som dom skjuter upp i luften på natten för att se sina fiender. jag trode typ det skulle lysa upp jätte lite bara men det lyste upp mer än ett riktigt stort fält!

ja det var väl allt om mitt lilla läger. Men min klass är NAJS :D


några från girlsen :D <3


pusspåer


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0